UWAGA: Ta strona używa plików cookies w celach: świadczenia usług, reklamy Google AdSense oraz statystyk Google Analytics. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Przeczytaj więcej nt plików cookies.

Polityka Cookies

Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
      
Pliki cookies (tzw. „ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
     
a) dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
     
b) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
     
W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne"  (session cookies) oraz „stałe" (persistent cookies). Cookies „sesyjne" są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe" pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
     
W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
     
a) „niezbędne" pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
     
b) pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
     
c) „wydajnościowe" pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
     
d) „funkcjonalne" pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie" wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
     
e) „reklamowe" pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
     
W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
     
Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
     
Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
     
Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji „Pomoc" w menu przeglądarki internetowej.

 

Seat Exeo

Exeo powstał na bazie A4 B7. Swoją premierę obchodził w 2008 roku, czyli wtedy kiedy B7 wyszedł już z produkcji a było produkowane B8. Exeo jest projektem, który miał być próbą przeniesienia produkcji starszego modelu i produkcji pod tańszą marką. Marka Seat, podobnie jak Skoda należy do tej samej grupy co Audi: Volkswagen AG. Produkcję zaprzestano w 2013 roku.

Czytaj więcej: Seat Exeo

Xenon

Standardowo w B5, B6 i B7 występują reflektory halogenowe. W B8 xenon jest standardem, choć jeszcze na początku produkcji nie był. Reflektory ksenonowe wytwarzają około 2 razy więcej światła niż zwykłe halogeny. Jadąc nocą samochodem od razu wiemy czy posiadamy ksenony czy zwykłe halogeny, różnica jest potężna. Żywotność palników ksenonowych jest także znacznie większa niż konwencjonalnych żarówek H7.

"Długie" światła ksenonowe

Standardowo gdy mówi się że samochód posiada ksenony na myśli ma się zwykłe światła mijania. A co ze światłami długimi? W popularnych konstrukcjach są one zwykłymi żarówkami H7. Dlaczego? Reflektor ksenonowy choć mocniejszy, potrzebuje czasu by osiągnąć pełną moc, nie da się go od razu załączyć. W przypadku świateł długich musi być możliwość szybkiego mignięcia. Stąd w przypadku ksenonów również dla świateł długich, zwanych również drogowymi czy szosowymi, wymagana jest dość skomplikowana konstrukcja, w której palnik świeci cały czas a jedynie jego część jest zasłonięta i następuje odsłonięta w przypadku załączenia długich. Taka funkcja nazywa się w B8 Reflektory ksenonowe plus.

A4 Allroad

Pierwsze "Audi Allroad" czyli kombi z podwyższonym prześwitem i napędem na wszystkie koła występowało w Audi A6 C5 od 1999 roku. Samochód nie był typowym SUV-em, lecz normalnym podwyższonym kombi z plastikowymi osłonami błotników typowymi dla samochodów SUV. Do ciekawostek należy też fakt, że auto to występowało w wersji 7-mio miejscowej - specjalnie dla rodzin wielodzietnych.

Czytaj więcej: A4 Allroad

Konkurencja A4

A4 należy do samochód klasy średniej premium. Jest to klasa droższych, lepszych samochodów klasy średniej. W tej klasie A4 ma odwiecznych konkurentów, pozostałych przedstawicieli tzw. niemieckiej trójki:

Jako jedyne z niemieckiej trójki posiada przedni a nie tylny napęd w standardzie. Kiedyś, za czasów B5 i starych Audi 80 było to dużą zaletą, gdyż dzięki temu średniej klasy Audi było łatwe do opanowania przez mało zaawansowanych kierowców. Dziś, dzięki bardzo zaawansowanym systemom kontroli trakcji, praktycznie nie ma to wpływu na bezpieczeństwo. Przewaga standardowego napędu została więc zniwelowana.

A4 posiada jednak najbardziej zaawansowany napęd na 4 koła Quattro.

Dodatkowo Audi słynie z lepiej zabezpieczonych przed korozją nadwozi.

Na rynku europejskim A4 konkuruje dość często z Alfa Romeo 159 (dawniej 156). Ten model, również jak Audi, posiada standardowo przedni napęd (w niektórych wersjach również na wszystkie cztery koła).