UWAGA: Ta strona używa plików cookies w celach: świadczenia usług, reklamy Google AdSense oraz statystyk Google Analytics. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Przeczytaj więcej nt plików cookies.

 

Audi A4 B6

Pod koniec 2000 roku do produkcji został wprowadzony model A4 o nazwie kodowej B6. Model jest oparty na nowej płycie podłogowej o oznaczeniu PL46. Tę samą płytę posiada VW Passat B6 oraz Superb drugiej generacji. Samochód zachował dość konserwatywną stylistykę Audi, choć przód wygląda znacznie młodziej niż w pierwszej generacji.

Pod względem technicznym wiele dziedziczy po poprzedniku: silniki 1.9, 2.5 TDI oraz 1.8 T oraz podstawowe 1.6 benzyna to dobrze znane jednostki z poprzednika, trochę ulepszone i w wielu przypadkach zwiększona moc.
Rewolucją są systemy wspomagania kierowcy: w postaci ESP. Samochód jest więc elektroniczną rewolucją w stosunku do poprzednika.

Skrzynie Tiptronic zastąpiono skrzyniami bezstopniowymi Multitronic. Skrzynie te są skrzyniami typu CVT i w odróżnieniu od późniejszych skrzyń Multitronic nie mają wirtualnych przełożeń. Wiele osób ceni to rozwiązanie a inni narzekają na jednostajny dźwięk silnika który wydobywa się przy przyspieszaniu.

W zawieszeniu B6 pozostał ten sam komplet wahaczy, który jest w B5 - na polskich drogach jest to dość awaryjne i kosztowne rozwiązanie niemniej jednak zapewniające bardzo wysoki komfort jazdy i dobrą przyczepność.